the end.

Säsongen för en skidåkare är lång. Första gången jag stod på startlinjen var den 13 november & i lördags var det den 9:e april och avslutning. Fem månader med tävlingar har passerat med en fart som ibland har varit över 100 kilometer i timmen. För fyra månader sen hade jag inte kunnat föreställa mig att jag skulle bära på en känsla som för mig nu är svårt att beskriva. Ord som, nöjd, glädje, stolthet, uppfyllelse, upprymd går i varandra.

Medvind, självförtroende & distans till det jag gör är tre ord som för mig som har varit betydelsefulla under denna säsong. Innan jul fick jag inte till det som jag ville. Jag gick och hoppades dag ut och dag in på att det skulle lossna. Till slut blev jag nästan tokig, jag tänkte för mycket, ställde för höga krav på mig själv & kunde inte tillåta mig själv att vara nöjd. Juluppehållet blev en vändpunkt. Jag bestämde mig för att börja om, framförallt med tankarna. Att tillåta mig själv att vara nöjd var en av nycklarna till att jag kom upp på banan igen.

När jag äntligen kom upp och tillät mig själv till att vara nöjd var det framförallt lättare men mycket roligare att åka skidor igen. Hela mitt liv blev roligare! Jag fick sedan lite medvind att arbeta i vilket ledde till ett helt nytt självförtroende vilket i sin tur gav mig distans till skidorna & tävlandet. Det var på helgerna jag skulle vara på och i veckorna som jag skulle vara av.

Sen jag åkte till Turkiet i slutet av januari har jag gjort bra resultat. SM, Skandinaviskcup, Skejtvasan, Världscupavslutning, Sverigecupavslutning & till slut SM igen. Gång på gång har jag fått uppleva känslan av att vara nöjd.

Det är coolt!

Jag ser fram mot våren & några veckors ledighet från träning & tävling samtidigt som jag känner en viss tomhet. Men jag kan bara konstatera att allt jag har upplevt under denna säsong har gett mig tusen nya erfarenheter till att bli en ännu bättre skidåkare. & det kommer jag ta med mig när det blir körning i maj igen.

Det sista jag vill säga efter en fantastisk säsong är: Tack till min familj & mina vänner. Och tack till min tränare Johan som är enligt mig är den bästa tränare man kan ha!






Kommentarer
Postat av: Sofia

Du ä grym!

Du kan känna dig mer än nöjd efter en toppensäsong!

2011-04-12 @ 19:51:36
Postat av: Emma

Var stolt över dina prestationer och njut av vårledigheten!

Tack för all underhållning du bjudit på under säsongen:)



Kram

2011-04-13 @ 15:26:40
Postat av: Britt

Du uttrycker dig så klokt kring hur viktigt det är att känna sig nöjd med det man gör.....Ett stort Grattis Lina till fantastiska framgångar!!! Kram från mamma och Lars

2011-04-13 @ 22:25:08
Postat av: Curt Axelsson

Härligt att du kom underfund om sammanhanget & dessutom har förmågan att sätta ord på det ...dvs formulera tankarna etc. STORT GRATTIS TILL ÅRETS ALLA FRAMGÅNGAR. Kram Curt

2011-04-19 @ 15:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0