life..

Jag har äntligen fått andas lite svensk luft. Den är så frisk! Inte så där rökig, tunn och luktar konstigt. Det är alltid roligt att vara ute och resa, man träffar nya människor, stöter på nya kulturer och upplever saker som man tidigare inte har upplevt. Men när man väl kommer hem igen uppskattar man allt som finns här hemma i Sverige. Att man kan dricka vatten ur kranen, att det är rent, & att se människor som man känner igen. Det finns mycket som är självklart för en del av oss men som inte ens finns i andras liv. Tänk alla som inte har en fast punkt i sitt liv, de som alltid reser, eller som inte har något hem. De som aldrig får dricka rent vatten eller de som fryser varje dag för att de inte har tillräckligt med kläder.

Visst är det jobbigt att åka skidor och ibland ta ut sig tills det känns som man ska dö(!). Men det finns en trygghet, något vackert, och inspirerande med det jag gör. Jag tror det finns hundratals, tusentals, miljontals människor som skulle vilja byta liv med mig för att komma ifrån de farliga & otrygga i deras liv. Men jag skulle inte vilja byta.. Jag är glad för det jag har, och den känslan påminde mig idag när jag tog på mig mina skidor, det blåste håret och solen lyste så att snön gnistrade.

Tänk på vad ni har och vad anda människor inte har.



Kommentarer
Postat av: Kalle

Gud va moget (och fint) skrivet! Du måste vara gammal?:)

2011-02-02 @ 22:36:16
Postat av: Lina

Ja jag är ju 23:)

2011-02-03 @ 08:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0