viljan..

viljan styr mig dit jag vill ta mig och dit jag vill vara. jag kan ibland känna att min vilja är för stark i vissa situationer den håller mig kvar fast den ibland borde släppa taget om mig. men även om den håller mig kvar vissa gånger så lär jag mig alltid någonting av den. jag kan lära mig att jag inte borde ta på mig så många saker att göra, allt behöver inte jämt vara perfekt eller det kommer att lösa sig. idag slog det mig hur långt min vilja har tagit mig i livet och vad glad jag är för att jag har den vid min sida. jag är född och uppväxt med den. i min familj är viljan stark. man vill avsluta det man har tagit för dig och man ger aldrig upp, det har jag kärt mig. aldrig! detta får mig att tänka på att jag aldrig har gått av en skidtävling. aldrig! jag skulle aldrig kunna göra det. (om det inte var så att jag bröt benet el liknande.) min vilja är för stark för att ge upp. jag måste slutföra uppdraget som jag har på börjat. jag är glad för att jag har lärt mig allt detta.

men om man inte orkar slutföra? ibland kan det faktiskt vara så. ibland tror jag att även fast man vill och vill så måste man ändå kunna lyssna på sin omgivning som talar om för en att man inte kan. det jag menar är att viljan styr oss olika mycket från person till person. vissa behöver ibland lite mindre av den och i andra fall kan vissa behöva mer av den. de är viktigt att man vet vad man själv behöver så att man kan berätta för sina vänner & familj. 

kom i håg att viljan kan ta er dit ni vill. det är ingen klyscha - "viljan kan flytta berg".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0