Idrottsgalan..

I kväll är det idrottsgalan för alla "sport nördar". Jag är självklart en av dem som kommer att titta på den. Det är kul att se vad alla har på sig och vem som får priserna. Längdlandslaget är nominerade till många priser & jag tror att de kommer att plocka hem många priser ikväll med tanke på vilken säsong de hade förra året.!


Årets lag tror jag kommer bli längdkillarna som tog stafett guld på OS..

Dessa idrottare är nominerade till de olika priserna. (De som är markerade tror jag kommer att få priset..)

ÅRETS KVINNLIGA IDROTTARE

Therese Alshammar, simning

Anna Haag, längdskidor

Emma Johansson, cykel

Charlotte Kalla, längdskidor



ÅRETS MANLIGE IDROTTARE

Björn Ferry, skidskytte

Anders Gustafsson, kanot

Marcus Hellner, längdskidor

Henrik Sedin, ishockey



ÅRETS LAG

Innebandylandslaget, damer, innebandy

Lag Anette Norberg, curling

Sprintstafettlandslaget, damer, längdskidor

Stafettlandslaget, herrar, längdskidor



ÅRETS LEDARE/TRÄNARE

Joakim Abrahamsson/Magnus Ingesson, längdskidor

Magnus Norman, tennis

Martin Vestby, cykel

Johan Wallberg, simning



ÅRETS NYKOMLING

Angelica Bengtsson, friidrott

Oliver Ekman-Larsson, ishockey

Hanna Falk, längdskidor

Jennie Johansson, simning



ÅRETS PRESTATION

Björn Ferry, skidskytte

Emma Green, friidrott

Marcus Hellner, längdskidor

Anja Pärson, alpint



ÅRETS IDROTTARE MED FUNKTIONSHINDER

Jennie Ekström, simning

Lotta Helsinger, sportskytte

Zebastian Modin, längdskidor

Anders Olsson, simning



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0