Middags tips.

Igår kväll hade jag två av mina vänner här - Emma och Jimmie. Jag brukar kalla dem för min lilla familj, de tar alltid hand om mig när jag behöver det. Men igår var det jag som skulle ta hand om dem lite så jag bjöd över dem på middag..
Emma bad mig lägga ut receptet på lasangen som jag gjorde igår.

Vegetarisk pesto lasange
Bryn två gula lökar i en halv tärning grönsaksbuljong & ca 1,5dl vatten. Pressa i en klyfta vitlök också.
Blanda ihop en påse blad spenat, en burk pesto (grön/röd spelar ingen roll), cocktailtomater, soltorkadetomater, har ni färsk basilika hemma - ha i den då också.
Sedan blandar ni ihop lök röran med den andra blandningen m spenat & c/o.
Gör sedan en vit sås på, smör, mjöl och mjölk. Låt den koka ihop så att den blir lagom tjock. (den ska vara ganska rinnig..)
Sedan gör du bara som en vanlig lasange, olika lager vill säga. Sås, plattor, röra, sås, plattor, röra, sås. Om ni vill lyxa lite extra kan ni riva på lite parmesan ovanpå lasangen när innan den ska in i ugnen. Ugn typ 200 grader.

Efterrätt
Jag kan även tipsa om en enkel efterrätt som ni kan göra till detta.
Det finns två varianter..
Den första. En banan + hallonsorbet. Mixa bara ihop det och servera i små söta skålar.
Den andra. Grov hacka färsk basilika och mixa ihop tillsammans med Hallonsorbet.
Denna efterrätt är enkel & uppskattad! Grundreceptet med basilika varianten kommer från Leila (Guldkant på vardagen).





Bjud nu hem någon person som ni tycker förtjänar denna fantastiska middagen!


Kommentarer
Postat av: Jimmie

Det var riktigt gott igår Lina det hade du gjort mycket bra. Jag kan rekomendera denna rätt till alla som läser detta, PROVA, ni blir inte besvikna.

2011-01-11 @ 15:02:26
Postat av: Lina

:)

2011-01-11 @ 16:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0