Havregrynsgröt..

Der är fredag! Jag älskar fredagar! Känslan av att veta en hel dag att det snart är det helg. Jag har precis ätit klart min gröt.. Det är igen myt att alla skidåkare äter gröt till frukost! Nio av tio skidåkare som jag känner äter havregrynsgröt till frukost.

Jag ska snart dra i väg på dagens första pass. Det kommer bli ett explosivt styrkepass. Under tävlingssäsongen kör jag minst ett sådant pass i veckan. Denna styrka sliter inte så mycket på musklerna utan den behåller rappheten & snabbheten i kroppens muskler. Kör man med tunga vikter som vid maxstyrka kan det ta fler dagar för kroppen att återhämta sig. Jag gillar explosivstyrka, några av övningarna som jag kör är bland annat med medecinboll och skivstång.

Idag har jag ett träningslinne från Adidas och även en munkjacka. Ett tips är verkligen att träna i snygga träningskläder, det blir mycket roligare att träna då!





Hoppas ni får en bra fredag.!

Kommentarer
Postat av: Marie

2011-01-14 @ 08:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0