ett mål och en dröm har blivit verklighet.

Sedan jag minns har jag gått på Svenska Skidspelen som alltid har varit en avslutande tävling för världscupåkarna.
Vårsolen har värmt, folk har strömmat, hejjaropen har varit många och hela helgen har varit en skidfest i Falun. Jag har alltid fascineras av åkarna som har tävlat och stödet från publiken. Det har alltid varit en dröm för mig att själv få vara med och delta.

Innan årets säsong började hade jag ett mål att få åka Världscupavslutningen i Stockholm & Falun. I går fick jag beskedet att jag får åka den lilla touren med 4 tävlingar! Eftersom tävlingarna går i Sverige kommer det finnas en nationellgrupp med ett par åkare som kommer få åka utöver landslagsåkarna. & jag är en av de nationellaåkarna som kommer att få tävla!

Det är inte bara ett mål som jag har nått, det är även en dröm som har slagit in. Som ni förstår, det här betyder jätte mycket för mig & jag är så himla glad! Men jag är redan lite nervös..:)

Det var det jag ville berätta för er..


(touren börjar med en klassikssprint likasom i Finland..)




Kommentarer
Postat av: My

Grattis, grattis Lina!! Va himla roligt!! Kramar till dig

2011-03-11 @ 15:29:30
Postat av: Lina

Tusen tack My:) KRAM

2011-03-11 @ 15:33:03
Postat av: Maria

Grattis Lina!!

2011-03-11 @ 22:01:32
Postat av: Pappa och Susanne

Vi gläds med Dej Linis!!! Kommer å hejar till helgen Kram Kram

2011-03-12 @ 11:10:45
Postat av: Pappa och Susanne

Vi gläds med Dej Linis!!! kommer å hejjjar till helgen...Kram Kram

2011-03-12 @ 11:15:40
Postat av: malinb

Grymt Lina! :) Gud va kul att höra, det är du värd!

2011-03-12 @ 20:43:16
Postat av: Linaa

Tack snälla ni!!

2011-03-13 @ 10:33:34
Postat av: Curt Axelsson

Grattis Lina . Härligt att din dräm nu kommer att uppfyllas. Lycka till. Linda, Elin, Tora, Ulla & jag skall kolla dig runt slottet. Peder jobbar men skall lura med sig en poliskollega. Linus försöker komma loss. Kram

2011-03-14 @ 09:33:17
Postat av: Lina

Fantastiskt roligt att ni kommer och tittar på mig:)



2011-03-14 @ 22:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0