Auld Lang Syne, New York, Kärlek, Fokus, Livet, Inspiration.

Den här låten är underbar. Den är med i den första Sex and the City filmen. Scenen där Carrie springer till Miranda på nyårsafton och precis hinner krama om henne vid tolvslaget. Vänskap. SATC är något av det bästa som har gjorts. Jag älskar hela serien och filmerna. Känslan som de förmedlar i serien av New York får mig att vilja åka dit så fort jag får tid och möjlighet. Det verkar vara en fantastisk stad med tusen möjligheter. Jag vill dit! Men först ska jag åka till Turkiet och upptäcka alla dess möjligheter!

Samtidigt som jag lyssnar på min låt tänker jag.. Vänner och familj. Ibland tar man allt så för givet. Att alla bara finns där.. Jag är så otroligt tacksam för de underbara vänner som jag har och min familj som alltid finns vid mig som stöttar i det jag gör. Det gör mig glad att tänka på. All kärlek till er, ni vet vilka ni är!

I morgon är det dax att lämna Sverige för ett nytt äventyr. Något som jag aldrig har upplevt förut. Det ska bli spännande & jag känner mig så inspirerad & motiverad för att tävla och göra mitt bästa! Jag fick dessa kloka ord med mig idag som jag kommer att ta med mig..

"
Du åker nu till ett nytt land och ny kultur med massvis med nya erfarnheter och möten. Det gäller att vara skrärpt, fokuserad på uppgiften, att ha framförhållning, att ge järnet i varje stavtag och att göra det enkelt för sig".


Det jag tänker nu, ta vara på det lilla i vardagen, var rädda om varandra & älska livet.







Kommentarer
Postat av: Märy

Vilket fint inlägg, du är en fantastiskt fin vän som sprider energi och glädje tack vare ditt härliga leende och ditt sätt att vara. Fortsätt så! New York är fantastiskt, måste upplevas för att man ska förstå! Upplev Turkiet nu :)

2011-01-22 @ 06:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0