mina fingrar fryser, tangenterna gör dem varma..

Jag fryser! Sitter och värmer mig vid elementet. Mina händer fryser så lätt. Hur kunde det blir såhär kallt i februari? Jag borde ställa mig i duschen och bli varm men jag jag inte slita mig från golvet och elementet.. Kanske sitter jag här hela natten? Undra hur det känns att sova sittandes i åtta timmar? Jag försöker att sova minst åtta timmar varje natt. Regina Spektor värmer mig i hjärtat med hennes fantastiska låtar. En kopp thé skulle göra min kropp varm inuti. Men då måste jag ta mig från golvet. Orkar jag det? Tveksamt. Jag sitter nog här en stund till, om jag känner mig varm om fingertopparna snart då kanske jag kan ta mig till vattenkokaren.

Ibland är det bara jobbigt... Jobbigt att bli varm igen.

Saker kan värma mig. Denna snygga väska från Lindex skulle jag vilja ha till våren. Materialist? Kanske. Men saker och kläder gör mig varm. Jag älskar att ta i nya saker och känna att de är alldeles nya. Det finns många olika saker som värmer, och det finns nog precis lika många saker som kyler. Konstigt kan jag bara känna.

Nu ska jag bara sluta att filosofera och göra allt som jag har sagt att jag ska göra. Men det kan vara skönt att bara få tänka ibland. Och sen skriva & sen se vad det leder till..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0